Instruktioner vid tex. flytt, övertagande mm.

Vi har efter begäran fått lite enklare instruktioner som gäller vid tex flytt/övertagande av fiberpaketet inom BIT.

Ta del av nedanstående skrivelse från Telia.

//BIT

Instruktion för övertagande av Telias fiberpaket inom BIT Bodens IT ek. för. avtalsområde

BIT står endast för det kollektiva utbudet och där är det inte möjligt att tex hyra film eller på något sätt beställa ytterligare tjänster utan att ange sitt egna personnummer och teckna ett individuellt avtal med Telia.

Den medlem som själv valt att teckna ett individuellt avtal är även ansvarig för att säga upp eller överlåta.

När en person flyttar är det viktigt att denna person även tar ansvar för att flytta och/eller säga upp de individuella avtalen som är tecknade. BIT tillhandahåller tv-koder (de kollektiva), digital-tv box och bredbandsswitch, den utrustning som levererades i samband med installation och det är även detta som skall finnas kvar i villan eller återlämnas till BIT.

För att den nya boende skall kunna komma igång med sitt bredband och telefoni så måste han/hon ringa in till telias kundtjänst för att aktivera.

Reviderad 2012-05-07.