månadsarkiv: maj 2020

VIKTIG INFO OM VÅRA TV TJÄNSTER

 

Hej,

OBS SPRID DETTA TILL ALLA MEDLEMMAR 

Telia har upptäckt att vårt avtal har en gammal typ av tv-koder aktiverade som ert avtal inte längre stödjer. Tidigare format på TV koder som inte krävde en individuell aktivering av medlemmarna/boende var t ex 999xxxxxxxx och de koderna som ska användas i ert nuvarande avtal har formatet 111xxxxxxx.

I det senaste avtalet ändrades hanteringen för hur tv-tjänsten ska aktiveras, och vi kan nu se att detta inte har fungerat fullt ut.

Vi ser att det fortfarande är många som inte är registrerade och använder de gamla koderna, som snart kommer att sluta fungera.

För att säkra era medlemmar/boendes tv-tjänst behöver ni se till att era boende får den kommunikation vi har bifogat, i god tid före 12 juni 2020, annars kommer deras tv-tjänst att sluta fungera 12 juni. Det går bra att även aktivera sig efter att koderna är stängda, men bra om det görs innan för att undvika avbrott i tjänsten

HUR MAN GÖR FÖR ATT AKTIVERA TV TJÄNST

Information om din TV
Din förening har sen en tid tillbaka ett nytt avtal med Telia om din tv-tjänst. Det
innebär att Telia nu har tagit över ansvaret för att du som boende får tillgång till
dina tv-koder. Vi behöver därför dina uppgifter, som vi får när du aktiverar din tvtjänst. Har du inte redan gjort det så måste du göra det nu.
Vad behöver jag göra?
Senast den 12 juni 2020 måste du registrera dig och lägga in nya koder i din tvbox, om du inte redan gjort det. Detta gör du genom att gå in på telia.se/aktivera
och fyller i de uppgifter som efterfrågas. Det är viktigt att du aktiverar din tv-box
eftersom de tv-boxar som inte är aktiverade kommer att sluta fungera efter den 12
juni. Efter aktiveringen behåller du din nuvarande tv-box, men får nya koder för
inloggning via sms och e-post. Du behöver uppdatera din tv-box med de nya
koderna senast den 12 juni. Det är bra att känna till att den bekräftelse du får ser
ut som att du beställt en ny tv-tjänst, fast du inte gjort någon förändring.
Har du redan aktiverat din TV-box?
Du kan kontrollera det genom att starta din tv-box och gå till Om tjänsten i menyn,
därefter Teknisk information. Där hittar du en sifferkod. Om denna börjar med 11
så är din tv aktiverad. Om den istället börjar med 999 så behöver du aktivera den
via telia.se/aktivera.
Är du osäker på om du aktiverat din tv-box, logga in på Mitt Telia och gå in under
“Mina abonnemang”. Kommer Telia Tv upp i listan är du redan aktiverad och du
kan se dina sifferkoder.
Fri tillgång till Telia Play
När du aktiverat tv-boxen får du tillgång till Telia Play som ger dig möjlighet att
streama allt ditt tv- innehåll till dator, surfplatta och mobil helt utan kostnad.
Tjänsten fungerar i hela EU/EES.
Frågor?
Gå gärna in på telia.se/aktivera för att läsa mer. Behöver du mer information om
hur du byter koder för inloggning på din tv-box kan du läsa mer här. Har du andra
frågor eller behöver hjälp är du välkommen att kontakta Telia på 90 200.
Hälsningar Telia

 

/ ORDFÖRANDE