månadsarkiv: januari 2019

Problem

Det kommer att bli problem för alla i Bit eftersom det är flera som inte släpper in Eltel på avtalad tid utan ringer och avbokar .
Så här ligger det till Eltel gör två försök att installera konvertern och överlämna utrustningen sen kommer dom att debitera dom som inte har gett Eltel tillgång detta och det innebär även att den högre hastigheten inte kommer att kunnas aktiveras fullt ut för dom gamla konvertrarna ställer till problem
Så skärpning nu det är max 15 min i tid för Eltel att utföra jobbet
Som sagt Bit kommer inte att ta kostnaden för det här utan den enskilda får betala
Sluta belasta telias kundtjänst om frågor om när hastigheten höjs för det kan man se på mina sidor på telia
Och ligger man på samma nod som någon som inte släpper in Eltel så blir inte hastigheten höjd

/Ordförande

Info

Bara för att klar göra så har vi fått kanal paket stor men man måste uppdatera tv boxen o ta bort sin favoritlista eller välja alla kanaler för att kunna se dom nya kanalerna men dom flesta hade redan det stora paketet så dom märker ingen förändring

Hastigheten kommer att höjas då fiber konvertrarna är utbytta och det arbetet fortgår och omkring hälften är klara nu .

Se över eran kring utrustning för har man gamla saker som inte klarar av den högre hastigheten så kan man få problem

Och det går inte fortare att mejla o ringa till oss o fråga när dom kommer till er för det vet inte vi utan dom jobbar efter medlemslistan som är sorterad från A till Ö på gatuadresserna

 

/Ordförande

Gott Nytt År

Nu har Eltel börjat ringa o boka tider för fiberkonverter bytet men det är dåligt med svar då dom ringer och dom ringer från ett 0920 nummer och ett 070 nummer så svara även om det är ett okänt nummer för er så eltel kan göra sitt jobb

Har även kontaktat Telia om avtalet o ställt några frågor som om aktiveringen som vi skulle göra men väntar på svar återkommer här så fort jag fått mer info

Verkar som att alla fått dom nya kanalerna men högre hastigheten inte börjat fungera än kan vara att vi har för gamla fiberkonvertrar som inte klarar av den högre hastigheten

Strulet med att räkningen från rikbyggen inte kom i tid är postnords fel dom har haft problem med att dela ut den i tid för den skickades från riksbyggen 10/12

/ Ordförande